libri scuola books Fumetti ebook dvd top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro

riccia giacomo (curatore); dubois didier (curatore); lenz hans-joachim (curatore); kruse rudolf (curatore) - preferences and similarities
Zoom

Preferences and Similarities

; ; ;




Disponibilità: Normalmente disponibile in 15 giorni


PREZZO
162,98 €
NICEPRICE
154,83 €
SCONTO
5%



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Pagabile anche con Carta della cultura giovani e del merito, 18App Bonus Cultura e Carta del Docente


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:Libro
Lingua: Inglese
Editore:

Springer

Pubblicazione: 10/2010





Trama

The fields of similarity and preference are still broadening due to the exploration of new fields of application. This is caused by the strong impact of vagueness, imprecision, uncertainty and dominance on human and agent information, communication, planning, decision, action, and control as well as by the technical progress of the information technology itself. The topics treated in this book are of interest to computer scientists, statisticians, operations researchers, experts in AI, cognitive psychologists and economists.





Sommario

Similarity, Dominance, Fuzzy Logic and Efficiency.- Similarity of Fuzzy Sets and Dominance of Random Variables: a Quest for Transitivity.- A Logic-based View of Similarities and Preferences.- An overview of bipolar qualitative decision rules.- Uncertainty, Vagueness, Incompleteness, Truthlikeliness and Proximity.- Logical approaches to fuzzy similarity-based reasoning: an overview.- Logics of Similarity and their Dual Tableaux A Survey.- Proximities in Statistics: Similarity and Distance.- Similarity, Independence, Probability and Game Theory.- Similarity Relations and Independence Concepts.- Imprecision and Structure in Modelling Subjective Similarity.- Defensive Forecasting: How to Use Similarity to Make Forecasts That Pass Statistical Tests.- Argument-based Decision Making, Qualitative Preferences Reasoning, and Label Rankings.- Comparing decisions on the basis of a bipolar typology of arguments.- A Snapshot on Reasoning with Qualitative Preference Statements in AI.- Learning Preference Models from Data: On the Problem of Label Ranking and Its Variants.- Constraints and Preferences: Modelling Frameworks and Multi-agent settings.










Altre Informazioni

ISBN:

9783211999417

Condizione: Nuovo
Collana: CISM International Centre for Mechanical Sciences
Dimensioni: 235 x 155 mm
Formato: Brossura
Illustration Notes:XII, 320 p.
Pagine Arabe: 320
Pagine Romane: xii


Dicono di noi





Per noi la tua privacy è importante


Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.

Impostazioni cookie
Rifiuta Tutti i cookie
Accetto tutti i cookie
X