Disponibilità: Normalmente disponibile in 20 giorni A causa di problematiche nell'approvvigionamento legate alla Brexit sono possibili ritardi nelle consegne.
Policing and Public Management takes a new perspective on the challenges and problems facing the governance of police forces across the UK and the developed world. Complementing existing texts in criminology and police studies, Morrell and Bradforddraw on ideas from the neighbouring fields of public management and virtue ethics to open the field up to a broader audience. This forms the basis for an imaginative reframing of policing as something that either enhances or diminishes "the public good" in society. The text focuses on two cross-cutting aspects of the relationship between the police and the public: public confidence and public order. Extending award-winning work in public management, and drawing on extensive and varied data sources, Policing andPublic Management offers new ways of seeing the police and of understanding police governance. This text will be valuable supplementary reading for students of public management, policing and criminology, as well as others who want to be better informed about contemporary policing.
Sommario
1: Governance 2: The Public Good 3: Legitimacy 4: Identity 5: Work 6: Training 7: Disorder 8: Evidence
Autore
Kevin Morrell, Professor of Strategy, PhD Programme Director, Business School, Durham University, UK. Ben Bradford, Professor, Dept of Security and Crime Science, University College London, UK.
Altre Informazioni
ISBN:
9781138044180
Condizione: Nuovo
Dimensioni: 9.25 x 6.25 in Ø 0.82 lb
Formato: Brossura
Illustration Notes:7 tables and 3 line drawings
Pagine Arabe: 182
Pagine Romane: xvi
Dicono di noi
Per noi la tua privacy è importante
Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.