Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.
Pagabile anche con Carta della cultura giovani e del merito, 18App Bonus Cultura e Carta del Docente
This book offers a multidisciplinary approach to locative media, concentrating on specific authors and practitioners whose works exist in print and digital manifestations. The book shapes the discourse for an extensive theorization of locative media works from a narrative perspective. It investigates how different genres ? print novels, fictional and non-fictional locative narratives, locative games, and audio texts ? are affected by locative media practice. Part I examines print manifestations of locative media in William Gibson’s fiction. Part II discusses e-book and audio book locative narrative experimentations, suggesting ways to create and categorize locative texts. Drawing on hypertext theory, Part III views Niantic locative games as an instantiation of locative media storytelling practice that challenges digital narrativity. This study captures a transition from a print-based textuality to a digital locative textuality and culture, and proposes flexible innovative models of interpreting narrative textual forms emerging from the convergence of locative and narrative media.
Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.