Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.
Pagabile anche con Carta della cultura giovani e del merito, 18App Bonus Cultura e Carta del Docente
Section 1: Theoretical foundations for learning science in early childhood.- Learning science in everyday life – a cultural-historical framework.- How preschools environments afford science learning.- Imagination and its contributions to learning in science.- Theoretical and conceptual insights – the young learner in science.- Section 2: Knowledge construction in science.- Knowledge construction in early childhood science: The human invention of empirical, narrative and theoretical.- Knowledge construction is culturally situated.- Positioning children in research and the implications for our images of their competence.- Section 3: The pedagogical construction of learning science.- Learning and metaphor: Bridging the gap between the familiar and the unfamiliar.- Simile, metaphor and learning to perceive the world in functional and culturally relevant ways.- Learning to ‘read’ and produce graphical representations.- The nature of educational encounters.- Theoretical and conceptual insights – representations in science.- Section 4: Models of early childhood teaching.- A cultural-historical model of early childhood science education.
Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.