libri scuola books Fumetti ebook dvd top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro

smith lindsay - victorian photography, painting and poetry

Victorian Photography, Painting and Poetry The Enigma of Visibility in Ruskin, Morris and the Pre-Raphaelites




Disponibilità: Normalmente disponibile in 20 giorni
A causa di problematiche nell'approvvigionamento legate alla Brexit sono possibili ritardi nelle consegne.


PREZZO
45,98 €
NICEPRICE
43,68 €
SCONTO
5%



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Pagabile anche con Carta della cultura giovani e del merito, 18App Bonus Cultura e Carta del Docente


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:Libro
Lingua: Inglese
Pubblicazione: 01/2008





Trama

This book discusses the intersections between Victorian literature, painting and photography in Ruskin, Morris and the Pre-Raphaelites.




Note Editore

This book explores the intersections between Victorian literature, painting and photography. Taking as a starting point mid-nineteenth-century developments in the understanding of visual perception, Lindsay Smith examines the representation of a pervasive desire for a literal understanding of the process of seeing and perceiving. This is played out in the aesthetic theory of John Ruskin, the early poetry of William Morris, paintings of the Pre-Raphaelites, and in the photographic technique of combination printing. She demonstrates how the novel presence of the camera in nineteenth-century culture not only transforms acts of looking, but also affects major social, aesthetic and philosophical categories. By exploring the intricacies of photographic discourse she shows how Ruskin and Morris produce a critique of the earlier Cartesian perspectival model of vision.




Sommario

List of illustrations; Acknowledgements; Introduction; 1. Ruskin, Morris and the (un)assertive eyes; 2. 'Gaps on the mind's shelves': Ruskin's theory of the grotesque; 3. 'The seed of the flower': photography and Pre-Raphaelitism; 4. 'Where he cannot see, he will not venture far': the critical reception of The Defence of Guenevere; 5. The optical agency of 'Rapunzel'; 6. The politics of sight: The Defence of Guenevere and the optical determinants of medieval topography; 7. Coda: through yellow lenses; Notes; Bibliography; Index.




Prefazione

This book discusses the intersections between Victorian literature, painting and photography. It examines in detail the art theory of Ruskin, the early poetry of William Morris, paintings of the Pre-Raphaelites, and nineteenth-century photography from the perspective of contemporary developments in the understanding of visual perception.










Altre Informazioni

ISBN:

9780521054683

Condizione: Nuovo
Collana: Cambridge Studies in Nineteenth-Century Literature and Culture
Dimensioni: 230 x 15 x 152 mm Ø 435 gr
Formato: Brossura
Illustration Notes:12 b/w illus.
Pagine Arabe: 264


Dicono di noi





Per noi la tua privacy è importante


Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.

Impostazioni cookie
Rifiuta Tutti i cookie
Accetto tutti i cookie
X