libri scuola books Fumetti ebook dvd top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro

devinney timothy m.; auger pat; eckhardt giana m. - the myth of the ethical consumer hardback with dvd

The Myth of the Ethical Consumer Hardback with DVD

devinney timothy m.; auger pat; eckhardt giana m.




Attenzione: Causa chiusura distributori, la spedizione di questo libro potrà avvenire a partire dal 13 gennaio 2025.


PREZZO
110,98 €



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:DVD
Lingua: Inglese
Pubblicazione: 07/2010





Note Editore

Do consumers really care where products come from and how they are made? Is there such a thing as an 'ethical consumer'? Corporations and policy makers are bombarded with international surveys purporting to show that most consumers want ethical products. Yet when companies offer such products they are often met with indifference and limited uptake. It seems that survey radicals turn into economic conservatives at the checkout. This book reveals not only why the search for the 'ethical consumer' is futile but also why the social aspects of consumption cannot be ignored. Consumers are revealed to be much more deliberative and sophisticated in how they do or do not incorporate social factors into their decision making. Using first-hand findings and extensive research, The Myth of the Ethical Consumer provides academics, students and leaders in corporations and NGOs with an enlightening picture of the interface between social causes and consumption.




Autore

Timothy M. Devinney is Professor of Strategy at the University of Technology, Sydney. He is a fellow of the Academy of International Business, a recipient of an Alexander von Humboldt Research Award, a Rockefeller Foundation Bellagio Fellow, an International Fellow of the Advanced Institute of Management (UK), and Distinguished Member (Fellow) of the Australian and New Zealand Academy of Management. He has published six books and more than eighty articles in leading academic journals.
Pat Auger is Associate Professor of Information Systems and e-commerce and Director of the Executive MBA Program at the Melbourne Business School, The University of Melbourne. He has published extensively in leading academic journals in a variety of disciplines including information systems, marketing, business ethics, and strategy.
Giana M. Eckhardt is Associate Professor of Marketing at Suffolk University, Boston. She has published widely on issues related to consumer behavior in China, branding, culture and globalization in Asia, and consumer ethics. Her research has been funded by and won awards from the Sheth Foundation and the Marketing Science Institute.




I LIBRI CHE INTERESSANO A CHI HA I TUOI GUSTI

La sindrome del criceto
Impatto dei fattori esg sull'impresa
Net positive
Pericolo socialwashing
La sfida della responsabilita' sociale d'impresa oltre l'indifferenza



I LIBRI ACQUISTATI DA CHI HA I TUOI GUSTI

Tata'
Miei menu' con la friggitrice ad aria
La citta' e le sue mura incerte
Il dio dei nostri padri. il grande romanzo della bibbia
Il canto dei cuori ribelli



Altre Informazioni

ISBN:

9780521766944

Durata: 0
Condizione: Nuovo


Dicono di noi





Per noi la tua privacy è importante


Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.

Impostazioni cookie
Rifiuta Tutti i cookie
Accetto tutti i cookie
X