libri scuola books Fumetti ebook dvd top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro

dunaway johanna; searles kathleen - news and democratic citizens in the mobile era

News and Democratic Citizens in the Mobile Era

;




Disponibilità: Normalmente disponibile in 20 giorni
A causa di problematiche nell'approvvigionamento legate alla Brexit sono possibili ritardi nelle consegne.


PREZZO
115,98 €
NICEPRICE
110,18 €
SCONTO
5%



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Pagabile anche con Carta della cultura giovani e del merito, 18App Bonus Cultura e Carta del Docente


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:Libro
Lingua: Inglese
Pubblicazione: 11/2022





Note Editore

Though people frequently use mobile technologies for news consumption, evidence from several fields shows that smaller screens and slower connection speeds pose major limitations for meaningful reading. In News and Democratic Citizens in the Mobile Era, Johanna Dunaway and Kathleen Searles demonstrate the effects of mobile devices on news attention, engagement, and recall, and identify a key cognitive mechanism underlying these effects: cognitive effort. They advance a theory that is both old and new: the costs of information-seeking curb participatory behaviors unless the benefits outweigh them. For news consumers in the mobile era, for example, mobile devices increase the time, economic, and cognitive costs associated with information-seeking. Only for a small few do the benefits of attending to the news on mobile devices outweigh the costs. Building on economic theories of news, media choice, and the ways audience demand shapes news craft and production, Dunaway and Searles argue that attention, engagement, and recall suffer when people consume news on mobile devices. They then investigate the implications of these effects for the news industry and for an informed democratic citizenry. Drawing on both laboratory and real-world studies, Dunaway and Searles bring the psychophysiology of news consumption to bear on the question of what we could lose in an information environment characterized by a dramatic shift in reliance on mobile devices.




Autore

Johanna Dunaway is Associate Professor of Political Science at Texas A&M University. Kathleen Searles is Associate Professor of Mass Communication and Political Science at Louisiana State University.










Altre Informazioni

ISBN:

9780190922504

Condizione: Nuovo
Collana: OXFORD STUDIES DIGITAL POLITICS SERIES
Dimensioni: 235 x 15.0 x 156 mm Ø 381 gr
Formato: Copertina rigida
Pagine Arabe: 170


Dicono di noi





Per noi la tua privacy è importante


Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.

Impostazioni cookie
Rifiuta Tutti i cookie
Accetto tutti i cookie
X