libri scuola books Fumetti ebook dvd top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro

lewis tyson e. - inoperative learning

Inoperative Learning A Radical Rewriting of Educational Potentialities




Disponibilità: Normalmente disponibile in 20 giorni
A causa di problematiche nell'approvvigionamento legate alla Brexit sono possibili ritardi nelle consegne.


PREZZO
51,98 €
NICEPRICE
49,38 €
SCONTO
5%



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Pagabile anche con Carta della cultura giovani e del merito, 18App Bonus Cultura e Carta del Docente


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:Libro
Lingua: Inglese
Editore:

Routledge

Pubblicazione: 09/2019
Edizione: 1° edizione





Note Editore

Inoperative Learning embodies a weak philosophy of education. It does not offer a set of solutions or guidelines for improving educational outcomes, but rather renders taken-for-granted assumptions about the theory-practice coupling inoperative. By arguing that such logic reduces education to instrumental ends, this book presents a challenge to contemporary notions of education as outcomesbased, goal-directed learning. From the perspective of learning, the neutralization of progress, growth, and maturity would usually be seen as obstacles needing to be overcome on the path toward set goals. Yet Lewis argues that a serious investigation of inoperativity opens up possibilities that would be otherwise unavailable in a world fixated on the question of learning. In dialogue with philosophers (Agamben, Benjamin, and Esposito), authors (Kafka and Walser) and qualitative researchers (Lather), Lewis turns our collective attention to what remains when concepts such as learning, child development, teacher effectivity, and personal growth are left idle. Inoperative Learning presents a radical rewriting of educational possibilities. It should therefore be of great interest to educational researchers and educational philosophers concerned with the question of alternative logics of education beyond learning. The book may also be of interest to theorists in the critical humanities that are engaged in education as a thematic concern in their research and classroom practices.




Sommario

List of Figures Acknowledgements Preface (Fred Moten and Stefano Harney) 1. Inception 2. Divestment Interruption 1: Sopa d’Europa Interruption 2: "Coming of John"3. Impersonality Interruption 3: Berlin Chronicle4. Inhumanity Interruption 4: Going Feral5. Impropriety Interruption5: "Bad Design" 6. Irresponsibility Interruption 6: "The Test" Interruption 7: "Absent Minded" Examiner7. Ineffectiveness Interruption 8: A Comedic Sense of Teaching Interruption 6: "The Test" Interruption 7: "Absent Minded" Examiner 7. Ineffectiveness Interruption 8: A Comedic Sense of Teaching




Autore

Tyson E. Lewis is Associate Professor of Art Education at the University of North Texas.










Altre Informazioni

ISBN:

9780367363260

Condizione: Nuovo
Dimensioni: 9.25 x 6.25 in Ø 0.62 lb
Formato: Brossura
Illustration Notes:1 halftone
Pagine Arabe: 134
Pagine Romane: xvi


Dicono di noi





Per noi la tua privacy è importante


Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.

Impostazioni cookie
Rifiuta Tutti i cookie
Accetto tutti i cookie
X